Vanaf 10 juni gaat Theater Ins Blau weer open.
Kijk voor ons aangepaste programma tot aan de zomervakantie bij PROGRAMMA.

Lees over ons CORONAPROTOCOL en de geannuleerde voorstellingen hier alle informatie

De kassa en het kantoor blijven tot nader order gesloten.
We zijn bereikbaar via info@theaterinsblau.nl

Blond & Cynisch

NACHT

THEATER

  • Vrijdag
  • 10 /07 Juli
  • 20:30 Uur
  • Beschikbaar
  • 12.50

NACHT is het eerste onderzoek van theatercollectief Blond & Cynisch, bestaande uit Remy Meeuwsen, Esther Ymkje van Steenis en Emma Vermeulen. Volgend jaar studeren zij af als collectief aan de Arnhemse Toneelschool (ArtEZ). Vanuit persoonlijk engagement en een archief van inspiratiebronnen onderzochten zij hun eigen theatrale taal. Zo ontstond NACHT; een radicale bewerking van het stuk Arabische Nacht van Roland Schimmelpfennig. Blond & Cynisch neemt je mee naar andere werelden en zet je met beide benen op de grond. 

NACHT: een broeierige zomeravond in een flatgebouw waar de wind door de gangen suist als muziek. Waar het nemen van de lift op een droom lijkt. Maar aan de werkelijkheid ontkomen we niet.


Extra: Geluidskunstwerk tijdens inloop
Tijdens de inloop is in de theaterzaal een geluidskunstwerk te horen.
Door de maatregelen coronavirus werken we met een tijdsslot voor de inloop. Let hiervoor goed op uw e-mail.
U kunt uw drankje meenemen in de zaal.

In de zaal kunt u luisteren naar het geluidskunstwerk: RES EXTENSA van Gabriel Paiuk.
Res Extensa is a tape piece based on the superposition and juxtaposition of different layers of sound registers. These registers are layers of sound materials related to our everyday sound environment and coming from different origins: marginal sounds from electric devices, analogue sources, field recordings, amplification of micro-sounds, recordings of machine noises, digital errors and music. These sounds do not carry a traditionally codified expressive meaning but rather an emotional register linked to our everyday experience, an affective and tactile charge related to what we are exposed to. Within them, a great variety of articulations and nuances are connected to our feeling and understanding (of the world). The aim of the piece is to unfold, friction and break up this matters to expose them in their affective characters and our connection to them. Recorded sound can be thought of as a specific type of acoustic event. This, as well as the sounds of all kind of electric phenomena, have become part of our listening culture. The fragments used in Res Extensa are not a representation of the world but rather extracts of our vibrational experience, of our shared surface of perception, feeling and thought. The idea is to create a musical event based on the assemblage of different modes of listening. In Res Extensa sound matters and their implied listening habits are put against each other. The aim is to build a dramaturgy of the grain of sound in which each layer unfolds an array of sensations, a plane of continuous movement stripped off the acquired mechanisms of perceiving musical sound. Music as a language of matter, but language as an articulation of experiences rather than as a representative system.